• Kategoria: Archiwum
  • Data:

10 pewnych sposobów by zwiększyć odporność dziecka

Każda mama marzy o tym, aby jej dziecko było zawsze zdrowe, nigdy nie chorowało, aby problem zaziębień, gryp czy angin dotyczył wszystkich tylko nie jej dziecka.

Wszyscy wiemy, że choroby wieku dziecięcego urozmaicane typowymi zaziębieniami mogą prowadzić do:

  • przewlekłych chorób w wieku dorosłym
  • astmy
  • braku odporności na bakterie
  • uodpornienia się na antybiotyki
  • dolegliwości wynikających ze zbyt częstych kuracji antybiotykowych

Pediatria od lat bada, w jaki sposób nasze dzieci mogą zyskać większą odporność i uniezależnić się od nawracających zaziębień.

Oto 10 skutecznych sposobów, by zwiększyć odporność naszego dziecka:

1. Karmienie piersią

Wiadomo z całą pewnością, że naturalne karmienie dziecka mlekiem matki chroni nasze dziecko i zapewnia mu lepsze zdrowie w przyszłości. Zbadano, że dorośli, którzy jako niemowlęta byli karmieni mlekiem matki, mniej chorują i rzadziej na choroby cywilizacyjne, czyli; nadciśnienie tętnicze, otyłość, chorobę wieńcową, chorobę niedokrwienną serca, cukrzycę typu II. – tak wypowiada się ekspert z portalu Twojaintymnosc.pl

2. Szczepienia ochronne

Jeżeli nasze dziecko w wieku przedszkolnych naprawdę często choruje, co może potwierdzić lekarz pediatra opiekujący się naszym dzieckiem, warto zaszczepić dziecko dodatkowymi szczepionkami przeciwko pneumokokom i meningokokom. Szczepienia ochronią dziecko przed powikłaniami popularnych infekcji wirusowych.

3. Preparaty wzmacniające odporność

Preparaty wzmacniające odporność przeznaczone są dla dzieci często chorujących. Są to preparaty zawierające cząsteczki bakterii wywołujących popularne choroby. Układ odpornościowy niejako trenuje na nich w celu wytworzenia pamięci immunologicznej – umiejętności obrony. Czas oczekiwania na wytworzenie odporności to ok. 3 miesiące.

4. Odpowiednia dieta

Najprostszym  i wprowadzającym najmniej wątpliwości w wytwarzaniu odporności u dziecka jest zdrowa dieta. Buduje ona naturalną odporność organizmu dziecka.Dieta powinna być oparta  na mleku, produktach zbożowych z pełnego przemiału, warzywach i owocach wzbogaconych o chude mięso, jaja i morskie ryby. Wskazane jest, by taka dieta wzbogacana była naturalnymi probiotykami, znajdującymi się w: porach, czosnku, cebuli i bananach.

5.Hartowanie

Hartowanie dziecka to jedna z najważniejszych czynności, jakie powinno się podejmować w celu wytworzenia naturalnej odporności dziecka. Dziecko powinno spędzać na świeżym powietrzu co najmniej 2 godziny dziennie. A najlepiej, gdy pobyt dziecka na świeżym powietrzu dzieli się na dwa do trzech razy dziennie po 2 godziny. Dziecko nie powinno wychodzić na dwór tylko wtedy, gdy temperatura przekracza minus 10 stopni lub, gdy na dworze jest zdecydowanie silna wichura. Innych przeciwwskazań nie ma.

6 i 7 Sport

Już zupełnie małe dziecko można włączyć w sportowe zajęcia rodziców. Doskonały dla malucha jest basen i to od momentu narodzin. Na wielu basenach są specjalne zajęcia już dla noworodków. Starsze dzieci wspaniale radzą sobie na łyżwach czy na nartach.

8. Nie przegrzewamy dziecka.

Dziecko powinno ubierać się na cebulkę, by w każdym momencie dodać lub ująć warstwę odzieży.

9. Sen

Należy zapewnić dziecku regularny, spokojny i bezpieczny sen.

10. Domowe sposoby na zaziębienia

Pierwsze objawy zaziębień leczymy domowymi sposobami: nacieraniem, domowym syropem, czosnkiem i cytryną.

10 sprawdzonych sposobów, jak wspomóc dziecko w nauce programowania - pobierz darmowy ebook

POLECAMY