• Kategoria: Archiwum
  • Data:

Porcja pozytywnej energii – rozstrzygnięcie konkursu

[dropcap style=’square’]P[/dropcap]Pamiętacie nasz konkurs, który ogłosiliśmy wspólnie z programem Porcja Pozytywnej Energii i Crispy Natural? Znamy już jego zwycięzców i pora ich oficjalnie ogłosić.

Konkurs trochę trwał i doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że wcale nie był łatwy. Tym bardziej cieszy nas, że wzięliście w nim udział i że napłynęły tak fajne prace. Dokonanie wyboru naprawdę było trudne. Nie mieliśmy jednak innego wyjścia i przyznaliśmy 3 równorzędne nagrody. Pora więc ogłosić zwycięzców. Oto oni:

Zuzanna Lipka (Susz):

Dzieci poprzez naśladowanie uczą się najchętniej.Dla rodziny w ramach deseru podaje kilka razy w tygodniu zdrowe smakołyki do jedzenia:orzechy( róznego rodzaju),żurawinę suszoną, daktyle, rodzynki czy chipsy jablkowe, które robię sama. Synek uwielbia słodycze więc czesto robię też ciasta róznego rodzaju,zawsze z jakimś owocem. Zarażam synka zamiłowaniem do kuchni i często mi w niej pomaga. Jeśli chodzi o kwestię sportu jest podobnie-razem z mężem staramy się w ciągu tygodnia znaleźć czas i pojechać na wycieczkę rowerową lub pobawić się z synkiem na dworzu. Moj synek uwielbia rowerek biegowy i kiedy za oknem wynurza się słoneczko,zaraz całą rodziną ruszamy na wycieczkę, na której wszyscy świetnie się bawimy. Zabawy na dworzu typu bieganie,zabawy w chowanego, skoki w dal-każda aktywność mile widziana, byle razem:-). Nawiązując natomiast do ekologii w naszym przypadku sprawdzają się oprócz naszej osobistej kultury-bajki dla dzieci. Syn uwielbia bajkę gdzie-samochodziki -przyjaciele-razem dbają o środowisko i nie śmiecą. Zawsze chętnie wracamy do tej bajki .

Monika Górny (Załuski):

Zachęcam moje dziecko do zdrowego odżywiania poprzez wspólne przygotowywanie pełnowartościowych posiłków ze zdrowych produktów. Zabawa w poznawanie tego co dobre a jednocześnie wpajające nawyk zdrowego odżywiania zaczyna się od wspólnego wiosennego siania warzyw, patrzenia jak rosną i w pięknej, najzdrowszej i naturalnej postaci trafiają na nasz stół. Razem z córką wyszykujemy zdrowych przepisów na smaczne dania i przekąski, które w radosny sposób można przyrządzić razem. Jako przekąska w naszym domu króluje marchew (uwielbiamy przegryzać, chrupać pokrojoną w słupki, z dodatkiem sosu czosnkowego – kefir+czosnek). Staramy się nie kupować chipsów, słodyczy. Kiedy mamy ochotę na coś słodkiego i mamy odrobinę czasu dla siebie robimy domowe ciasteczka z ziarnami słonecznika, dyni, orzechami. Córka z biegiem czasu sama zauważyła, że “w domu smakuje lepiej”. Staramy sie całą rodziną spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, łączyć edukację żywieniową z zabawą. Bardzo chciałabym, żeby wszelkie przyzwyczajenia, dotyczące żywienia, które córka wyniesie z domu towarzyszyły jej całe życie i kiedyś będzie mogła przekazać je swoim dzieciom. W mojej rodzinie dziadkowie i pradziadkowie mieli problemy na tle cukrzycowym, ja w ciąży przechodziłam cukrzycę i to był moment, kiedy powiedziałam – stop, muszę coś zmienić dla dobra swojego i mojej rodziny. Mam nadzieję, że się udało :)

Recepta na zdrowe życie? :)

C-odzienne i wspólne jedzenie zdrowego śniadania,
R-ower, rolki, piesze wycieczki
I- koniecznie zdrowe przekąski na drogę
S-pacery, o ile to możliwe każdego dnia,
P-ikniki pełne zdrowego jedzenia, warzyw, owoców i uśmiechu
Y-upi! Będziemy zdrowi! :)

N-ajszczęśliwsza Rodzina to zdrowa Rodzina
A- więc zacznij już dziś! Nie odkładaj nic na potem
T-eraz jest czas, kiedy można wszystko zmienić na lepsze, zdrowsze
U-rwij się z pracy, ucieknij z rodziną na pierwszy, wiosenny spacer
R-adośnie spędzaj z nimi jak najwięcej czasu – ten czas już się nie powtórzy
A-to potem zdasz sobie sprawę, że to jest właśnie szczęście…
L-ubić i doceniać to co się ma :)

Monika Jurzec-Wiercińska (Wrocław):

Jeżeli chcemy zaangażować nasze dziecko do tego, aby zdrowo się odżywiało, uprawiało sporty i miało świadomość ekologiczną, to aby być wiarygodnym Rodzicem musimy pomyśleć, czy my jako Rodzice na co dzień zachowujemy taką postawę, jaką chcielibyśmy zaszczepić w naszym Dziecku?

Zdrowe odżywianie w kulturze fastfoodów i innych przetworzonych produktów, czy to możliwe?

Możliwe, jeżeli Rodzice starają się, aby od najmłodszych lat dziecko jadło zdrowe, pełnowartościowe posiłki.
Wspólne przygotowanie potraw, a nawet wspólne uprawianie niektórych warzyw w ogrodzie, to dla dziecka OOOgromna frajda.
Pierwsze rzodkiewki i szczypiorek samodzielne zasiane, podlewane przez brzdąca i mozolnie wyciągane z ziemi (jak już urosną), a następnie z triumfem chrupane na własnoręcznie przygotowanej kanapce!!!
Kolejnym etapem wtajemniczenia są zioła, założony zielnik- zabawa w zgaduj zgadulę przy założonej opasce pirata na oczy. Dziecko rewelacyjnie potrafi zapamiętać nazwy i zapachy ziół, a im starsze, tym jego możliwości są większe.
Może zostać nawet “ekspertem domowym od zielnika” i przy każdej możliwej okazji, to my prosimy dziecko, aby pomogło dobrać nam odpowiednie zioła do danej potrawy. Jeżeli posiada już sprawność manualną na tyle wyrobioną, to samodzielnie kroi lub przycina nożyczkami pachnące, zielone roślinki.Taka funkcja to nie byle co!!!:)
Wspólne pieczenie bułek, kiedy pociecha może sama stworzyć kształt swojej śniadaniowej bułki, np.: bułka przypominająca miecz Anakina ze star wars, posypana pyłem kosmicznym( siemie lniane przyprażone).
Kolejnym wtajemniczeniem, są wspólne zakupy w ulubionym, zaprzyjaźnionym warzywniaku: marchewka mega duża, czysta może posłużyć jako miecz rycerski, a do jedzenia kupujemy marchew brudną, wielkość- rozmiar S lub M od znanego rolnika z certyfikatem rolnictwa ekologicznego.
O bakaliach niesiarkowych, suszonych leniwie w słońcu posłużyła nawet nie opowieść, ale doświadczenie empiryczne z Chorwacji. Obrazy malutkich, zielonych  fig porozkładanych na stołach i leniwie wygrzewających się w słońcu, a następnie słodycz jedzenia tych wspaniałych owoców na długo zostaje w pamięci dziecka.
Paluszki, chipsy, batoniki- kuszą reklamami! Warto dzieciom podać zamienniki tych niezdrowych zapychaczy: batonik- z pełnych ziaren zbóż, chipsy- jabłkowe, marchewkowe, buraczane!
Piramida żywieniowa – jej schemat dzieci poznają w przedszkolu, ale warto na co dzień opowiadać dziecku o fantastycznych siłach nadprzyrodzonych kaszy jaglanej:) i wspólnie przygotować z niej statki kosmiczne otoczone ziarnami dyni i słonecznika, pięknie zarumienione na patelni. Warto zaprosić nasze dzieci do kuchni, aby tworzyły swoje kompozycje. Nie przejmujmy się tym, że po takich gotowaniu nasza kuchnia wygląda jakby przeszedł huragan!
Ważne, aby zaszczepić w naszym dziecku to, co jest dla niego zdrowe! To będzie procentować w przyszłości!
Ja już słyszę efekty, tak słyszę: – Mój syn ostatnio zapytał mnie: dlaczego Kuba codziennie na śniadanie do szkoły ma tylko słodki batonik czekoladowy i słodki napój? A gdzie jabłko, woda mineralna, kanapka?

Aktywność fizyczna Rodziców= aktywność fizyczna Dziecka!!!

Rodzic zmęczony, siedzący na kanapie z pilotem przed TV, to niewątpliwe niezbyt korzystny wizerunek rodzica.
Jeżeli chcemy, aby nasze dziecko/dzieci były aktywne, to sami też więcej się ruszajmy!!!
Latem raczej nie ma tego problemu i większość osób siłą rzeczy przebywa na świeżym powietrzu.
Ale gorzej jest, jak zbliża się jesień i zima.
Dlatego zimą polecam narty – wspaniała dyscyplina sportowa dla całej rodziny!
A na co dzień jeżeli już pogoda pozwala, to rower!
Chociaż 30 minut dziennie, krótki dystans, ale systematycznie, a weekendami można wspólnie wytyczać trasy i ruszać rodzinnie lub nawet w większej grupie na wycieczki rowerowe.
Basen –  rozsądne wygłupy z Rodzicami np. w Aqua Parku, to ogromne odprężenie, relax po całodziennym dniu zarówno dla młodszych jak i dla starszych!
A w brzydką pogodę, nawet w najbrzydszą, listopadową pluchę warto wyjść chociaż na krótki 20-minutowy spacer.
Może warto pomyśleć o zakupie czworonoga-psa?
Wtedy takie wyjścia na spacer są dla dziecka o wiele przyjemniejszym doznaniem.
Jeżeli syn/córka interesuje się jakąś dyscypliną sportową, warto zapisać je do jakiejś dobrej szkółki, aby pod okiem doświadczonego trenera- rozwijało swoją sprawność.

Ekologia- ekologiczne sortowanie odpadów czy może coś więcej?

Zabawa w sortowanie opakowań, to już u nas norma. Nie ma problemu, co, gdzie zaplikować. Kolorowe pojemniki w kuchni pomagają w tej zabawie.
Zbieranie makulatury w szkole “zamień tekturę na lekturę”- ostatnio po zakończonej zbiórce każda z klas mogła te pieniądze przeznaczyć na zakup konkretnej książki do biblioteki szkolnej!
Polecam jako mama, aby dzieciom nie tylko kupować klocki lego, drogie zabawki, ale dawać im do zabawy kartony, sznurki, opakowania plastikowe!
Ostatnio dzieci na wizycie u nas nie wiedziały w co się bawić?
Dostały kartony, farby, kleje i przez 2-godziny fantastycznej zabawy stworzyły pojazd “wehikuł czasu”, do którego mogły wejść 2 dorosłe osoby.
Samodzielnie zrobiony kosz na śmieci do pokoju, pojemniki na kredki i inne szkolne przybory, to satysfakcja gwaranowana dla dzieci i dla rodziców.

logo PPEOczywiście, zachęcamy Was do obserwowania porad na temat zdrowego trybu życia, które pojawiają się na stronie i na fanpage Porcja Pozytywnej Energii. A i Crispy Natural warto spróbować. Wiemy, bo próbowaliśmy :)

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy. Nagrody, czyli zestawy produktów Crispy Natural + kalendarz programu “Porcja Pozytywnej Energii” zostaną wysłane pocztą.

Organizator programu “Porcja Pozytywnej Energii” i sponsor nagród w konkursie:
crispy-natural

10 sprawdzonych sposobów, jak wspomóc dziecko w nauce programowania - pobierz darmowy ebook

POLECAMY