
1 procent dla OPP
[dropcap style=’square’]M[/dropcap]Marzec i kwiecień to czas, gdy wiele osób składa swoje rozliczenie podatku dochodowego, czyli PIT. Gdy rozliczamy się z urzędem skarbowym, warto pamiętać o możliwości przekazania 1% swojego podatku na organizacje pożytku publicznego (OPP). Nas jako podatników to nic nie kosztuje, bo i tak te pieniądze oddalibyśmy fiskusowi, za to możemy mieć wpływ na to, co stanie się z częścią naszego podatku i przy tym wesprzeć wybraną przez siebie organizację.
Mimo różnych próśb i apeli nie chcemy jako redakcja wskazywać jednej organizacji i jej promować. Tym bardziej nie chcemy wskazywać zbiórki na konkretną osobę. Uważamy, że każdy musi sam wybrać, komu chce udzielić wsparcia. Chcemy jednak wesprzeć organizacje pozarządowe. Dlatego postanowiliśmy stworzyć w ramach strony Madrzy-Rodzice podstronę z listą wartych wsparcia organizacji pożytku publicznego.
I teraz kilka ważnych zasad:
- Informacje o organizacjach zamieszczamy całkowicie bezpłatnie. Zawierają one nazwę organizacji, link do jej strony i numer KRS. Nie przewidujemy żadnych form wyróżniania wpisów, więc nie będziemy zamieszczać logotypów, grafik promocyjnych czy spotów reklamowych.
- Zamieszczamy informacje o organizacjach, a nie o zbiórkach na rzecz konkretnych osób. (Apele o wsparcie na rzecz konkretnych dzieci zamieszczamy w dziale “Pomagać każdy może‘.)
- Zamieszczamy informacje o organizacjach działających na rzecz dzieci. Ratowanie kotów jest bardzo ważne (sami jesteśmy kociarzami), podobnie jak ochrona środowiska, ale nasza strona ma swoją tematykę.
- Sami decydujemy, jakie informacje zamieszczamy. To nasza subiektywna ocena. Może się zdarzyć, że nie zamieścimy informacji o jakiejś organizacji, bo np. jej cele albo formy działania sprawiają, że “nie jest nam po drodze”. Skoro publikujemy bezpłatnie, to mamy takie prawo.
- Nie zamieszczamy informacji o tzw. fundacjach korporacyjnych. Jeśli firma chce prowadzić działalność dobroczynną, niech przeznaczy na nią 1% swojego dochodu. Albo i więcej. Wiemy, że te organizacje robią dużo dobrego, ale mają i tak spore możliwości, a my chcemy wspierać tych, których na reklamę nie stać.