Pamiętaj o drugim śniadaniu!

Rok szkolny zaczął się na dobre, a z nim powrócił stres rodziców związany z przekonaniem dziecka do rezygnacji z fast – foodów i kiepskiej jakości drożdżówek na rzecz wartościowych produktów spożywczych. W obecnych czasach stanowi to prawdziwe wyzwanie, ponieważ żywność wysoko przetworzona, adresowana do dzieci jest łatwo dostępna.

Jak przekonać nasze pociechy do zdrowych nawyków żywieniowych? Niezależnie od wieku, dzień zawsze należy zaczynać od śniadania. Zapewni ono odpowiednią dawkę energii i lepszą koncentrację. Równie ważne jest zabieranie ze sobą drugiego śniadania, które zapobiega zmęczeniu i rozkojarzeniu zwłaszcza w czasie lekcji oraz sprzyja przyswajaniu wiedzy. Regularne spożywanie posiłków zaspokaja uczucie głodu i przeciwdziała nadwadze i otyłości, które dotykają coraz młodsze dzieci.

W jaki sposób zachęcić małego urwisa do jedzenia zdrowego posiłku w szkole? Warto zainwestować w kolorowe, opatrzone bajkowymi bohaterami pojemniki przenośne, tzw. lunch boxy z przerzutkami. Pamiętajmy, iż dzieci jedzą oczami, dlatego też posiłki powinny być atrakcyjnie przygotowane i podane. Razem z dzieckiem wybierajmy zawartość lunch boxa. Jeżeli nasza pociecha będzie mogła zdecydować, co chce zjeść to z zwiększą ochotą spożyje II śniadanie w szkole i nie przyniesie go z powrotem do domu.

Posiłek powinien być pełnowartościowy, obfitować w energię, węglowodany złożone i dobrej jakości białko, które można znaleźć w mięsie, jajach i w szerokiej gamie produktów mlecznych. Mleko i produkty mleczne dostarczają wielu witamin jak A, D, E, K, witamin z grupy B i minerałów: wapń, magnez, potas, cynk, zapewniających prawidłowy rozwój fizyczny i psychiczny dziecka. Co więcej dostarczają one super białko tzw. laktoferynę, wspomagającą system odpornościowy oraz probiotyki potrzebne jelitom. Produkty takie jak: jogurt, kefir, lub maślanka podawane w towarzystwie owoców utrzymuje poziom cukru na prawidłowym poziomie oraz przynoszą na długo uczucie sytości.
W komponowaniu posiłków postawmy na różnorodność. Do pojemnika przenośnego warto zapakować treściwe kanapki z serem żółtym, wędliną, pomidorem i ogórkiem oraz owoce jak jabłko lub gruszkę. Znakomicie sprawdzą się także pasty twarogowo – warzywne. Alternatywą dla kanapek mogą być naleśniki z serem i owocami, tortille, wrapy z warzywami, a także placuszki, serniczki, muffinki czy domowe ciasteczka owsiane z orzechami, które możemy przygotować razem z dzieckiem.

Propozycja do lunch boxów

Składniki:
Jogurtowe placuszki z jabłkiem
o 2 szklanki mąki pszennej typ 550,
opakowanie jogurtu 400 ml,
2 jajka, 3 łyżki oleju rzepakowego,
2 łyżeczki sody oczyszczonej,
1 łyżeczka cukru wanilinowego,
2 jabłka;

Przygotowanie:
Sodę i mąkę należy przesiać. Następnie do garnka wsypać mąkę i wbić jajka. Wlać jogurt i olej. Wsypać cukier. Całość mieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Jabłka umyć, obrać ze skórki. Pokroić na kawałki i dodać masy. Olej rozgrzać na patelni. Małą chochelką nalać porcję ciasta. Smażyć z obu stron. Podawać z jogurtem naturalnym.

Materiał sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka
Obserwuj

Magdalena Śpiewak

Szefowa at Mądrzy Rodzice
Mama dwóch chłopców - Benia i Fabiana, żona jednego męża - Jakuba. Wszechwładna szefowa Mądrych Rodziców, a zarazem autorka tekstów, opiekunka naszego Instagrama i Faceboooka. Blogerka znana jako Dziewczyna z obrazka. Kocha jednorożce, uwielbia tatuaże.
Obserwuj

Latest posts by Magdalena Śpiewak (see all)