• Kategoria: Archiwum
  • Data:

Zdrowo i słodko dla dzieci

Zdrowe i słodkie przekąski dla dzieci. Czy to możliwe? Wyobrażenia rodziców i dzieci na temat tego, jak powinna wyglądać zdrowa i smaczna przekąska, jest zazwyczaj zupełnie inne. Rodzice, w trosce o zdrowie dzieci wybierają najczęściej produkty o jak najniższej zawartości barwników, konserwantów i innych szkodliwych składników. Dzieci z kolei najchętniej wybierają produkty o dużej zawartości cukru. Jak uzyskać kompromis i sprawić, by jedna i druga strona była zadowolona? Najlepiej zrezygnować z kupowania niezdrowych, słodkich przekąsek w sklepach i rozpocząć własną, domową produkcję smacznych, słodkich rarytasów.

Czy jest gdzieś dziecko, które nie lubi słodyczy? Z pewnością tak, ale takie dzieci to wyjątki. Przeważająca większość uwielbia słodkie przekąski i co gorsza, mam wrażenie, że mogłyby je jeść bez ograniczeń. Niestety najczęściej słodkie przekąski, które jedzą dzieci to po prostu słodycze, po które sięgamy na sklepowych półkach. Robiąc to, warto czytać etykiety. Większość oferowanych w sprzedaży słodyczy zawiera w składzie znaczne ilości cukru (syrop glukozowo-fruktozowy) oraz utwardzone tłuszcze roślinne, w tym olej palmowy (źródło szkodliwych kwasów trans). Obok nich mogą znajdować się jeszcze inne szkodliwe substancje. Jakie więc przekąski będą dla dziecka najlepsze? Odpowiedź brzmi: takie, które będziesz w stanie przygotować samodzielnie w domu.

Na słodko

Wśród samodzielnie przygotowywanych przekąsek, największym zainteresowaniem dzieci z pewnością będą się cieszyć domowe wypieki. Mogą to być ciasta, ciasteczka, babki, muffiny i wiele innych, które będziemy w stanie przygotować w domu.

Czy słyszeliście kiedyś o cieście marchewkowym, ciastkach owsianych z żurawiną albo muffinach bananowo-owsianych? To domowe wypieki, bez dodatku chemii spożywczej. Smakują dzieciom i są znacznie zdrowsze niż słodycze ze sklepu.

Niezliczona ilość przepisów na takie wypieki sprawia, że możemy zróżnicować serwowane dziecku przekąski. Dzięki dodaniu takich składników jak orzechy, płatki owsiane oraz owoce są smaczne i zdrowe. Dodając do nich owoce, często nie musimy już dodatkowo dosładzać wypieków, co również przemawia na ich korzyść.

Owocowy zawrót głowy

Nie ulega wątpliwości, że najzdrowszymi, a moim zdaniem również najsmaczniejszymi przekąskami są owoce. Można je spożywać solo lub w bardziej wymyślny sposób, łącząc różne smaki. Dzięki temu przygotujesz na przykład stworzone na bazie owoców: sałatki, szaszłyki oraz chipsy.

Oprócz owoców świeżych doskonałą przekąskę będą też stanowić owoce suszone. Większość dzieci polubi z pewnością rodzynki, daktyle, wiśnie czy żurawinę. Suszone owoce mogą być spożywane samodzielnie lub stanowić dodatek do ciast, pełnoziarnistych zbożowych płatków z mlekiem oraz innych potraw.

Na słono

Oprócz słodkich rarytasów można zaoferować dziecku także inne, szybkie i proste do przygotowania przekąski. Przepisów na nie jest naprawdę wiele. Mogą to być różnego rodzaju placuszki (na przykład z cukinii lub kukurydzy), chipsy warzywne, czy ziemniaczane krokieciki. Warto wyszukiwać nowych przepisów i próbować nowych, domowych przekąsek. Im większą ich różnorodność zaproponujemy dziecku, tym większa szansa, że rzeczywiście im posmakują, a pociecha zapomni o słodyczach ze sklepu. Zamiast nich natomiast będzie domagać się przygotowania domowych przekąsek.

Przepisów na zdrowe przekąski jest bardzo dużo. Tu zaprezentowano tylko skromną część tego, co możesz zaoferować swoim dzieciom. Warto szukać nowych przepisów i testować nowe smaki. Być może pojawi się wśród nich ten, który stanie się hitem dla Twoich pociech.

Artykuł dostarczony przez http://www.mlode-bieszczady.pl

Mądrzy Rodzice
Obserwuj

Mądrzy Rodzice

archiwum at Mądrzy Rodzice
Mądrzy Rodzice to blog prowadzony przez rodziców - dla rodziców, którzy chcą rozwijać się w swoim rodzicielstwie. Bliska nam jest myśl pedagogiczna Janusza Korczaka.
Mądrzy Rodzice
Obserwuj
1% podatku, 100% wsparcia. Przekaż 1% podatku na fundację Lex Nostra.