• Kategoria: Archiwum
  • Data:

Bądź Fit Mamą – Be Fit Mom

Będąc mamą 2 małych dziewczynek doskonale zdaję sobie sprawę z faktu jak ciężko jest się zmobilizować wieczorem by pójść na siłownię lub pobiegać. Dlatego na bazie swojego doświadczenia postanowiłam stworzyć pierwszy w Polsce program aktywności fizycznej dla świeżo upieczonych mam, który opiera się na zasadzie 3w1 mama, dziecko i wózek w oprawie świeżego powietrza.

Kiedy możesz rozpocząć go ćwiczyć?

Mama, będąca około 8 tygodni po porodzie naturalnym i 12 tygodni po cięciu cesarskim, może rozpocząć program BE FIT MOM. Nim to jednak nastąpi mięsnie brzucha muszą się zregenerować i nie można ich bezpośrednio angażować. Warto jednak wykorzystać ten czas by się do BE FIT MOM należycie przygotować. Od pierwszych dni po porodzie możemy zacząć spacerować, z naszym dzidziusiem w wózku. Spacer powinien trwać około 50 – 60 minut. Jeżeli wszystko z naszym ciałem po porodzie jest OK, to zaczynamy zamieniać spacer na szybki marsz. Jest to wysiłek aerobowy, który zacznie przynosić efekty w postaci spalania tkanki tłuszczowej, redukcji zbędnych kilogramów, zmniejszenia obwodów, pozbycia się cellulitu, dotlenienia organizmu, poprawy kondycji fizycznej, dostarczenia mnóstwo endorfin.

Tempo spaceru powinno być takie, abyśmy w jego trakcie, gdyby ktoś był obok nas, mogły swobodnie rozmawiać. Od samego początku powinnyśmy zadbać także o kręgosłup, który po porodzie jest osłabiony. Możemy dokonać tego poprzez wykonanie kilku prostych ćwiczeń wspomagając się wózkiem, drzewem lub ławeczką.

Po 8 tygodniach możemy rozpocząć BE FIT MOM. Każdego dnia, w trakcie spaceru z dzieckiem w wózku, wykonujemy jedno ćwiczenie angażujące daną partię mięśni – np. nóg i pośladków – przykładowe ćwiczenia kształtujące je to:

  • przysiady
  • odwodzenie nogi: w bok, w tył
  • wznos nogi: góra-skos
  • wypad w przód i w tył,
  • szeroki przysiad (pliee)
  • a także część aerobowa (czyli podskoki, skipy i bieg w miejscu).

Wszystkie te ćwiczenia wykonujemy w miejscu, obok wózka, po jego zatrzymaniu (pamiętaj o hamulcu nim rozpoczniesz ćwiczyć!)

[video_embed][/video_embed]

Musimy pamiętać o tym, że nasz organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do zadanego mu wysiłku. Aby postępy były widoczne należy co pewnie czas coś zmieniać: długość i intensywność wysiłku, a także wplatać interwały (podskoki, przysiady, skipy), podbiegi pod górkę, wbieganie na schody. Trening powinien być również urozmaicany poprzez stopniowe dodawanie „rekwizytów”: wózka, dziecka włożonego do chusty, gum, skakanki – prostych przyrządów, które zmieszczą się do wózka, a dzięki którym nasz organizm podkręci metabolizm.

Miesiąc po rozpoczęciu BE FIT MOM możemy zacząć dodawać obciążenia w postaci ciężarków – np. butelki wody mineralnej. Maszerując, pchając jedną ręką wózek, w drugiej trzymamy obciążenie i wykonujemy ćwiczenia: wznos ręki bokiem do wysokości barku, uginamy rękę do barku (ćwiczenie na biceps), rękę odwodzimy w tył (ćwiczenie na triceps), prostujemy rękę w górę i ściągamy w dół do kąta prostego między ramieniem a przed ramieniem.

Ławeczka napotkana w parku może łatwo stać się naszym przyrządem do ćwiczeń.

Podsumowując, ZALETY „BE FIT MOM”

  • darmowa – póki co wstęp do parku jest bezpłatny
  • otwarta 24h na dobę – to Ty decydujesz, o której godzinie rozpoczynasz trening
  • niezależna – możesz z niej korzystać niezależnie od czasu i miejsca
  • systematyczna – na spacer z dzieckiem z reguły wychodzi się codziennie
  • elastyczna – możesz dopasować się do dobowego rytmu Twojego „Trening-Partnera” (drzemki)
  • naturalna – świeże powietrze, zamiast zamkniętych czterech ścian
  • wszechstronna – angażująca wszystkie partie mięśni
  • zmienna – przemieszczając się zapewniasz sobie i dziecku zmianę otoczenia – nikt się nie nudzi
[box title=”” border_width=”4″ border_color=”#dd3333″ border_style=”dotted” icon=”thumbs-up” icon_style=”border” icon_shape=”circle” align=”left” text_color=”#dd3333″]14.04 ruszyła II Edycja programu „BE FIT MOM” na Polach Mokotowskich w Warszawie. Nadal można dołączyć. Z myślą o mamach spoza Warszawy powstaje 3 miesięczny program „BE FIT MOM” w wersji eksportowej. Pierwszy miesiąc treningu znajduje się na http://fitmom.pl/news/be-fit-mom, polecam także mój program „Turbo Spalanie Park”, który również znajdziesz na http://fitmom.pl/news/turbo-spalanie-park.[/box]

10568957_341148359390042_8351241666011728482_n

Zamień spacer na trening z FIT MOM J

Obserwuj

Mądrzy Rodzice

archiwum at Mądrzy Rodzice
Mądrzy Rodzice to blog prowadzony przez rodziców - dla rodziców, którzy chcą rozwijać się w swoim rodzicielstwie. Bliska nam jest myśl pedagogiczna Janusza Korczaka.
Mądrzy Rodzice
Obserwuj

POLECAMY



1% podatku, 100% wsparcia. Przekaż 1% podatku na fundację Lex Nostra.